14 Ιουν 2014

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Με βλάβες και «ανεκτέλεστα» μπαίνει η θερινή περίοδος

Με βλάβες και «ανεκτέλεστα» μπαίνει η θερινή περίοδος
Το καθεστώς που έχουν διαμορφώσει η ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία έχει εκτινάξει την ασυδοσία των εφοπλιστών
Με απανωτές βλάβες των ακτοπλοϊκών πλοίων όλων των κατηγοριών, ναυτικά ατυχήματα, ανεκτέλεστα δρομολόγια, ταξίδια-«οδύσσεια» με πλοία γερασμένα και πανάκριβα εισιτήρια, ξεκίνησε η τουριστική περίοδος, κατά την οποία χιλιάδες Ελληνες και ξένοι μεταφέρονται από και προς τα νησιά.Εντελώς ενδεικτικά, μόνο ανάμεσα στις 5 Μάη και στις 5 Ιούνη καταγράφηκαν 9 βλάβες πλοίων. Οπως μάλιστα καταγγέλλουν τα πληρώματα, δεν είναι οι λίγες οι φορές που παρουσιάζονται προβλήματα σε μηχανές και επισκευάζονται εν πλω, χωρίς να δηλωθούν και να καταγραφούν.
Για παράδειγμα, στις 19 Μάη παρουσίασε βλάβη στην αριστερή του έλικα το υδροπτέρυγο «ΑΘΗΝΑ», με έτος κατασκευής το 1991, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από Αίγινα για Πειραιά με 84 επιβάτες. Στο ίδιο πλοίο, το Σεπτέμβρη του 2011, ναυτεργάτης είχε βρει τραγικό θάνατο από ηλεκτροπληξία στο μηχανοστάσιο, το οποίο σε έλεγχο είχε βρεθεί ασυντήρητο.


Ο «Ταξιάρχης», με έτος κατασκευής το 1976, συνεχίζει ακόμα και σήμερα τα δρομολόγια...
Στις 17 Μάη τα ξημερώματα, το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» της εταιρείας ΝΕΛ έμεινε αμανάτι στο λιμάνι του Αγ. Κηρύκου της Ικαρίας από βλάβη στο «BOW THRUSTER» ή μπροστινό προπελάκι. Το πλοίο αυτό έχει έτος κατασκευής το 1974, είναι δηλαδή 40 ετών. Οι συχνές βλάβες θέτουν ερωτηματικά για την αξιοπλοΐα του.
Στις 28 Μάη, το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», με έτος κατασκευής το 1976 παρουσίασε βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του. Είχε αποπλεύσει από Καβάλα για Λήμνο - Αγιο Ευστράτιο - Ψαρρά και Λαύριο. Το καράβι, λόγω της βλάβης, δεν «έπιασε» στα Ψαρρά και έτσι οι 37 επιβάτες που ήταν να αποβιβαστούν στο νησί βρέθηκαν στο Λαύριο.
Παράλληλα, οι εφοπλιστές ακινητοποιούν τα πλοία όποτε τους «καπνίσει». Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία ΝΕΛ, η οποία ακινητοποίησε μέσα σε ένα μήνα τρεις φορές το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και μία φορά το «EUROPEAN EXPRESS», ταλαιπωρώντας εκατοντάδες επιβάτες από Καβάλα, Θεσσαλονίκη και από τα νησιά Χίος, Μυτιλήνη, Σάμο, Ικαρία, που περίμεναν να ταξιδέψουν.
Για την ακινητοποίηση των πλοίων ισχυρίστηκε ότι «δεν είχε να αγοράσει καύσιμα», πιέζοντας προφανώς για επιπλέον προνόμια. Είναι αποκαλυπτικό το γεγονός ότι μόνο για το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», η ΝΕΛ έχει εισπράξει από το Δεκέμβρη του 2013 μέχρι το Φλεβάρη του 2014 ακριβώς 1.007.868,03 ευρώ σαν επιδότηση για δρομολόγια στη λεγόμενη άγονη γραμμή! Για άλλο πλοίο της, το «AQUA JEWEL», πληρώθηκε με 1.068.859,54 ευρώ. Παρ' όλα αυτά, όχι μόνο ταλαιπωρεί τους νησιώτες, αλλά στα συγκεκριμένα πλοία έχει και τους ναυτεργάτες απλήρωτους τουλάχιστον για 6 μήνες.
Αλλο παράδειγμα είναι το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» της εταιρείας HSW. Με άδεια του υπουργείου Ναυτιλίας, το πλοίο δρομολογήθηκε πρόσφατα στη γραμμή Κυκλάδες, Ικαρία, Σάμο για τρεις μήνες. Δηλαδή μόνο για την περίοδο του καλοκαιριού. Από και ύστερα, η γραμμή θα μείνει ξανά μόνο με το πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» της ΝΕΛ. Το ακτοπλοϊκό εισιτήριο για την οικονομική θέση με το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» θα στοιχίζει 43 ευρώ και 34 ευρώ με το «EUROPEAN EXPRESS». Να σημειωθεί ότι πέρσι με το δεύτερο πλοίο το εισιτήριο ήταν 29 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου